Joke Smit Prijs
Instagram case: Joke Smit Prijs
Joke Smit Prijs
Pillar
Content
2020
Non-profit
Influencer marketing, Social Media
De emancipatie van de vrouw is in de 21ste eeuw nog steeds een belangrijk onderwerp. Gelukkig zijn er in Nederland veel personen, groepen en instanties die zich voor deze belangen inzetten. Om deze initiatieven aan te moedigen, reikt het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap iedere twee jaar de Joke Smit Prijs uit. Het hoofddoel dit jaar was om meer aandacht te generen voor emancipatie onder jonge vrouwen tussen de 16 en 25 jaar, met dit jaar ‘financiële zelfstandigheid’ als hoofdonderwerp.
In de aanloop naar het event, dat plaats had op 16 december 2019, schakelde communicatie- en evenementenbureau East Side Endeavour in om een contentstrategie te ontwikkelen en deze te realiseren. Ook zijn er influencers aan de Joke Smit Prijs gekoppeld om nog meer zichtbaarheid te genereren.
Aanpak
De Joke Smit Prijs kreeg een nieuwe huisstijl. Een stijl die past bij de jonge doelgroep en naadloos aansluit op het nieuwe logo dat wij ontwikkelden. Om een succesvolle contentstrategie op te zetten, waanden we ons in een wereld van de leukste feministische memes, actualiteiten en spraakmakende feiten over de financiële verschillen tussen mannen en vrouwen. Intussen gingen we op zoek naar influencers die naadloos aansloten bij de thema’s feminisme en financiële onafhankelijkheid. Yara Michels heeft de grote uitreiking op 16 december gehost. Daarnaast hebben de influencers Ginny Ranu en LexEmpress geholpen het programma inhoudelijk vorm te geven.
Impact
Ons doel was om via Instagram zoveel mogelijk jonge vrouwen tussen de 16 en 25 jaar te bereiken. De KPI voor de organische groei hebben we met +40% overtroffen en ook de engagement rate van het account is met 16,8% uitzonderlijk hoog te noemen. De content sloeg onwijs goed aan bij de doelgroep. Het Joke Smit Prijs-account is uitgegroeid tot een kleurrijk geheel waar verschillende jonge vrouwen zich hard maken voor feministische standpunten.
Je mag ons alles vragen
Of gewoon kennis komen maken. Wij vinden het geweldig om over jouw vraagstukken na te denken.
Let us contact you